Посадова інструкція вчителя і завідувача кабінету обслуговуючої праці | Запорiзький навчально-виховний комплекс №67

Посадова інструкція вчителя і завідувача кабінету обслуговуючої праці

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ:

1.1.    ця посадова інструкція розроблена на підставі тарифно-кваліфікаційної характеристики вчителя обслуговуючої праці, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 31.08.1995 № 463/1268 за погодженням з Міністерством праці та Міністерством юстиції України.

1.2.   вчитель обслуговуючої праці повинен мати вищу або середню спеціальну педагогічну освіту без вимог до стажу роботи;

1.3.   вчитель обслуговуючої праці адміністративно підпорядковується безпосередньо директорові школи;

1.4.   вчитель обслуговуючої праці призначається і звільняється з посади відділом освіти районної адміністрації з подання директора;

1.5.   у своїй діяльності вчитель обслуговуючої праці керується КонституцієюУкраїни, Конценцією ООН про права дитини, законами України з питань освіти, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, рішеннями відповідних органів виконавчої влади, методичними рекомендаціями Українського науково-методичного, обласного, районного центру, а також Статутом, нормативно-правовими актами навчального закладу, трудовою угодою, цією Інструкцією. Дотримується у роботі Конвенції про права дитини.

 

ІІ. ЗАВДАННЯ ТА ОБОВЯЗКИ

Основними завданнями та обов’язками діяльності вчителя обслуговуючої праці є:

2.1.  Виконання постанов, розпоряджень і наказів МОН України та профспілкових організацій з питань охорони праці.

2.2. Створення безпечних умов навчання і виховання для учнів, здійснення контролю за виконаням  установчих положень за нормами і правилами з техніки безпеки і виробничої санітарії.

2.3. Розміщення стендів ТЗН, наочності і приладів відповідно до норм техніки безпеки і протипожежної безпеки.

2.4.            Безпечний стан робочих місць учнів і вчителя: приладів, інструментів, нормальний санітарний стан приміщень.

2.5. Нормальний санітарний стан, норми освітлення, провітрювання, тепла вологого прибирання тощо.

2.6.            Складання і щорічний перегляд інструкцій з техніки безпеки, виробничої санітарії, протипожежної безпеки і здійснення нагляду за їх виконанням.

2.7. Систематичне проведення первинного і періодичного інструктажу з лаборантами й учнями та відповідне їх оформлення в журналі.

2.8.            Перевірку знань, а також виконання учнями правил та інструкцій з техніки безпеки.

2.9.           Проводити на високому методичному і науковому рівні навчання учнів відповідно до програм та методик з обслуговуючої праці, використовуючи найефективніші прийоми, методи і засоби навчання.

2.10.         Визначати завдання і зміст занять з урахуванням віку, підготовленості, індивідуальних, психофізичних особливостей  учнів.

2.11.          Разом із медичними працівниками контролювати стан здоров’я дітей і регулювати їхнє фізичне навантаження.

2.12.          Прводити позакласну роботу з учнями.

2.13.          Вести облік успішності і відвідування уроків.

2.14.         Турбуватися про збереження навчально-матеріальної бази з обслуговуючої праці, обладнання та інвентаря, прийнятого на відповідальне збереження згідно з відповідними документами.

2.15.          Брати участь у роботі методичного об’єднання.

2.16.         Проходити періодичні медичні обстеження.

2.17.         Дотримуватись етичних норм поведінки в школі, побуті, громадських місцях, які відповідають суспільному статусу педагога.

2.18.        Проводити ретельну перевірку та своєчасне розслідування та облік нещасних випадків, пов’язаних з роботою учнів.

2.19.        Допускати у визначеному порядку на заняття представників дирекції школи.

2.20.       Замінювати на уроках тимчасово відсутніх учителів згідно з розпорядженням заступника директора з навчально-виховної роботи.

2.21.         Брати участь у роботі педагогічної ради школи і нарадах, які проводяться дирекцією школи.

 

ІІІПРАВА:

Вчитель обслуговуючої праці має право:

3.1.  брати участь в управлінні школою в порядку, передбаченому Статутом НК № 67;

3.2. захищати професійну честь та гідність;

3.3. ознайомлюватись зі скаргами та іншими документами, що містять оцінку  його діяльності, і давати свої пояснення;

3.4.            захищати свої інтереси самостійно або  через представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов’язаного з порушенням педагогом норм професійної етики;

3.5. на конфедиційність дисциплінарного (службового) розслідування за винятком випадків, передбачених законом;

3.6.           на вільний вибір форм, методів, засобів навчання, методи оцінювання знань учнів;

3.7. на підвищення кваліфікації і перепідготовку;

3.8.            атестуватися на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію та здобувати її в разі успішного проходження атестації;

3.9.            давати учням під час занять і перерв обов’язкові розпорядження, які стосуються організації занять і дотримання дисцпліни, притягувати учнів до дисциплінарної відповідальності у випадку і в порядку, визначених Статутом і Правилами про нагородження учнів та стягнення;

 

ІV. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ:

4.1.   У встановленому законодавством Україні порядку вчитель обслуговуючої праці несе відповідальність за:

4.1.1.   життя і здоров’я учнів під час навчального процесу;

4.1.2.   реалізацію в повному обсязі навчальних програм відповідно до навчального плану і розкладу навчального процесу

4.1.3.    порушення прав і свобод учня.

4.2.   За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи та інших нормативних  актів, посадових обов’язків, установлених цією інструкцією, вчитель інформатики несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.

4.3.   За застосування, в тому числі одноразове, як методу виховання фізичного та психологічного насильства над учнем, а також скоєння іншого аморального вчинку вчитель може бути звільнений з посади відповідно до трудового законодавства і Закону України „Про освіту”. Звільнення за такий вчинок не є заходом дисциплінарного покаранння.

4.4.   За спричинення школі  чи учасникам освітнього процесу збитків у зв’язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов’язків учитель обслуговуючої праці несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим і цивільним законодавством.

 

VПОВИНЕН ЗНАТИ:

Вчитель обслуговуючої праці повинен знати:

5.1.  Закон України „Про освіту”, інші законодавчі і нормативно-правові акти та документи з питань навчання та виховання, державну мову відповідно до чинного законодавства про мови України. Нормативні документи з питань безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу.

5.2. Правила внутрішнього розпорядку школи.

5.3. Правила протипожежної безпеки, енергобезпеки, надання першої медичної допомоги у разі нещасних випадків.

5.4. Правила виробничої санітарії та гігієни праці.

5.5. Правила користування засобами пожежогасіння та індивідуального захисту.

5.6. Шляхи евакуації учнів на випадок екстермальних ситуацій.

5.7. Особливості змісту навчальних програм з обслуговуючої праці.

5.8. Норми оцінювання знань, умінь і навичок учнів.

5.9. Вимоги до ведення навчальної документації школи.

5.10. Основні методи навчання, їхню класифікацію.

5.11. Зміст і засоби оптимізації процесу навчання.

5.12. Психологічні основи диференційованого навчання.

5.13. Суть уроку як основної форми процесу навчання і виховання.

5.14. Підходи до вибору форм, засобів і методів навчання з урахуванням конкретних умов.

5.15. Основи формування системності знань школярів.

5.16. Особливості функціонування учнівського колективу як засобу виховання школярів.

5.17. Педагогічні основи учнівського самоврядування у школі.

5.18. Методику підготовки, проведення й аналізу виховних заходів та роботи з батьками.

5.19. Сучасні методики навчання з обслуговуючої праці.

5.20. Основну і додаткову літературу, програму з обслуговуючої праці.

5.21. Форми і методи удосконалення педагогічної майстерності, узагальнення педагогічного досвіду.

 

VІ. КВАЛІФІКАЦІЙНІ ВИМОГИ:

6.1.  Вчитель обслуговуючої праці повинен мати відповідну фахову освіту.

6.2.  Проводить вступний, цільовий та позаплановий інструктажі учнів з охорони праці під час занять з обов’язковою реєстрацією у „Журналі реєстрації інструктажу учнів” та в класному журналі.

6.3.  Володіти сучасними формами, методами організації навчально-виховного процесу, забезпечувати результативність та якість своєї праці.

6.4.  Вчитель обслуговуючої праці повинен уважно оглянути місце проведення занять, переконатися у справності лабораторних приладь, надійності  установлення і закріплення відповідно до санітарно-гігієнічних вимог до місця проведення занять.

6.5.  Під час занять учитель обслуговуючої праці повинен навчити учнів безпечних прийомів виконання дослідів і стежити за виконанням учнями заходів безпеки, при цьому суворо дотримуватись принципів доступності й послідовності навчання.

6.6.  Якщо в учня з’являються ознаки втоми або якщо він скаржиться на слабкість чи погане самопочуття, негайно відіслати його до лікаря.

6.7.  Раз на 5 років проходити навчання на курсах підвищення кваліфікації з предмету і раз на три роки – з безпеки життєдіяльності з наступною атестацією і присвоєнням кваліфікаційної групи.

6.8.  Розробляє і періодично переглядає інструкції з охорони праці і подає їх на затвердження директору.

6.9.  Постійно підвищує педагогічну майстерність і фаховий рівень.

 

VІІ. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ:

Вчитель обслуговуючої праці:

7.1.   працює в режимі тижневого навантаження, розкладу уроків, графіку позакласної роботи, затверджених наказом директора школи на початок навчального року.

7.2.   проводить уроки згідно з розкладом уроків, замінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх учителів на умовах погодинної оплати і згідно з тарифікацією.

7.3.   дотримується правил внутрішнього розпорядку щодо організації робочого часу і його використання в навчальному закладі, замінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх учителів тієї самої спеціальності.

7.4.   планує заходи з інформатики на навчальний рік, семестр. План заходів затверджує директор школи.

7.5.   отримує від дирекції школи матеріали нормативно-правового та організаційно-методичного характеру, ознайомлюється з відповідними документами.

7.6.   систематично обмінюється інформацією з питань, які належать до його компетенції, з дирекцією школи та педагогічними працівниками.

7.7.   у період канікул, які не збігаються з відпусткою, залучається дирекцією школи до педагогічної, методичної та організаційної роботи в межах часу, який не перевищує навантаження до початку канікул.